Arnavutköy Belediyesi

Görev ve Çalışma Yönetmeliği

T.C.

ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1. (1) Bu yönetmeliğin amacı; Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2. (1) Bu Yönetmelik; Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.

 

Hukuki Dayanak

MADDE 3. (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesi, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 20/2/2015 tarih ve 2015/8 nolu Genelgesi ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4. (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;

  1. Belediye: Arnavutköy Belediyesini,
  2. Başkan: Arnavutköy Belediye Başkanını,
  3. Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,
  4. Başkan Yardımcısı: Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Müdürlük: Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü,
  6. Müdür: Muhtarlık İşleri Müdürünü,
  7. Şef: Muhtarlık İşleri Müdürlüğünde görevli Şefi
  8. Personel: Muhtarlık İşleri Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personeli ifade eder.

 

 

 

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

Teşkilat

MADDE 5. (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.

(2) Birim içi teşkilat yapıları, bir iç düzenleme ile Müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Başkanın onayı ile oluşur ve yürürlüğe girer.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6. (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:

  1. İçişleri Bakanlığı Muhtarlık Bilgi Sistemi (MBS) kapsamında gerekli tüm iş ve işlemleri yürütmek,
  2. Muhtarlardan gelen tüm talep, şikâyet, öneri ve istekleri kayıt altına almak; ilgili birimlerle koordineli şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak ve düzenli olarak raporlamak,
  3. Muhtarları, Belediyemiz tarafından yürütülen proje ve hizmetler hakkında bilgilendirmek; düzenlenen organizasyon ve etkinliklere katılımlarını sağlamak,
  4. Muhtarlarla, karşılıklı bilgi paylaşımını ve iş birliğini güçlendirmek amacıyla bilgilendirme, koordinasyon, istişare ve değerlendirme toplantıları düzenlemek, ziyaretlerde bulunmak,
  5. Mahallelerin yaşam kalitesini artırmak amacıyla, mahalle bazında ortak ihtiyaçların tespiti ve önceliklerin belirlenmesi için her türlü araştırma, analiz vb. çalışmalar yapmak,
  6. Muhtarlarla ilgili projelere katılım sağlamak ve katkıda bulunmak,
  7. Müdürlükçe yürütülen tüm faaliyetlerle ilgili düzenli veri toplamak, analiz etmek ve raporlamak,
  8. Üst yönetimce verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

Müdürün Görevleri

MADDE 7. (1) Müdürün görevleri şunlardır:

  1. Müdürlüğü temsil etmek,
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak,
  3. Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
  5. Personel arasında görev dağılımı yapmak,
  6. Müdürlük de çalışan personelin disiplin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek.
  8. Müdürlük bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerini zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
  9. Müdürlük ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  10. Müdürlük çalışmalarını idarenin stratejik plan ve yıllık performans programı amaç ve hedeflerine göre planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
  11. Müdürlük performans programını, faaliyet raporunu ve bütçesini hazırlamak,
  12. Üst yönetici tarafından kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek,

 

Müdürün Yetkileri

MADDE 8. (1) Müdürün yetkileri şunlardır;

  1. Müdürlüğün görevlerine ilişkin karar verme, tedbir alma ve uygulatma yetkisi,
  2. Müdürlüğün görevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkan Yardımcısına önerilerde bulunma yetkisi,
  3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,
  4. Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
  5. Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisi,
  6. Personelin ödüllendirilmesi ve yer değiştirmesi gibi hususlarda, personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına öneride bulunmak,
  7. Personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etme yetkisi,
  8. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlük kadrosuna tayin şartlarını haiz olan personelden birini vekalet etmek üzere belirleme ve Başkan Yardımcısının onayına sunma yetkisi,
  9. Personelin görev dağılımı yapma yetkisi,
  10. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
  11. Üst yönetici tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirme yetkisi.

 

 

 

 

Müdürün Sorumlulukları

MADDE 9. (1)  Müdür görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından üst yöneticiye karşı sorumludur.

 

Şef

MADDE 10. (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.

(2) Müdüre karşı sorumludur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 11. (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

 

Yürürlük

MADDE 12. (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 13. (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.