Miras kalan bir gayrimenkul, taşınır mal veya bankadaki mevduat gibi mal varlığı değerlerinin mirasçılara intikali için yapılması gereken ilk işlem veraset ilamı yani mirasçılık belgesi alınmasıdır. Veraset ilamı noterden veya sulh hukuk mahkemesinden alınabilmektedir.
Eğer nüfus kayıtlarında kapalı kayıt yoksa noterden ücreti mukabilinde veraset ilamının alınması mümkündür. Notere başvurarak kapalı kaydın olup olmadığını öğrenmek mümkündür. Bunun için mirasçılardan birinin nüfus kağıdı ile notere başvurusu yeterlidir. Kapalı kayıt varsa sulh hukuk mahkemesine müracaat edilerek mirasçılardan herhangi birisi kısa süre içerisinde mirasçılık belgesi çıkartabilir.
Veraset ilamı murisin yasal mirasçılarının kimler olduğunu ve bu kimselerin yasal miras pay oranlarını gösterir. Bundan sonra yapılacak intikal işlemleri bu oranlara göre yapılacaktır. Mirasçılar daha sonra yapacakları miras sözleşmesi veya açacakları miras davası ile mirası farklı oran ve şekillerde paylaşabilirler.
Bu aşamadan sonra tapunun fotokopisi ve tapu kaydı gerekecektir. Belediyeye rayiç değer alırken ve vergi dairesine veraset intikal beyannamesi verirken lazım olacak olan tapu kaydının gayrimenkulün bulunduğu yer tapu müdürlüğünden alınması mümkündür.
Yine tapu kaydını da mirasçılardan herhangi biri tapu müdürlüğünden temin edebilir. Tapu kaydının hem belediyede hem de vergi dairesinde kullanılması gerekeceğinden iki örnek alınması gereklidir.
Gayrimenkulün bulunduğu yerdeki belediyeye başvurarak intikali yapılacak gayrimenkulün rayiç değerini gösteren belge alınmalıdır. Bu belge veraset intikal vergi dairesine beyanname verme aşamasında ibraz edilecektir.
Burada dikkat edilmesi gereken husus rayiç değerin murisin vefat tarihine göre hesaplatılmasıdır. Veraset intikal vergisinin ödenmesinde esas olan murisin vefat tarihi olduğundan rayiç değerin de bu tarihe göre alınması gerekir. Rayiç değer belgesi de hem vergi dairesine hem de tapuya ibraz edileceğinden iki tane alınmalıdır.
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi ve gerekli belgeler nelerdir?
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi mükellefin ölüm tarihlerinden itibaren 3 Ay’dır.
Beyan için gerekli belgeler;
Not: Beyanname ve Vergi İşlemlerinizde; 0538 635 82 54 Whatsapp Hattımızdan, 444 4 597 numarası ile Çağrı Merkezimizden ve arnavutkoy@arnavutkoy.bel.tr mail adresimizden destek alabilirsiniz.
1965 yılında doğan A. Haşim BALTACI, Trabzon’un Çaykara İlçesindendir.
1969 yılından itibaren Arnavutköy’de ikamet etmekte olan A. Haşim BALTACI, ilkokulu Arnavutköy İlkokulu’nda, ortaokul ve lise eğitimini İstanbul İmam Hatip Lisesi’nde tamamladı.
İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümündeki kısmi eğitimin ardından, Yıldız Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yerel Yönetimler Bilim Dalı, Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Programında Yüksek Lisans eğitimini tamamladı.
Askerliğini 1991-92 yılları arasında, önce Ankara Polatlı Topçu Okulunda, ardından Hatay-Kırıkhan Endüstri Meslek Lisesi’nde Yedek Subay öğretmen olarak tamamladı.
Çeşitli konularda kurs ve seminerlere katılan A. Haşim BALTACI, iş hayatında; mühendislik, tekstil, gıda ve iletişim sektörlerinde işletme sahibi ve yönetici olarak çalıştı.
Birçok sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarında aktif olarak yer aldı. Refah Partisi ve Fazilet Partisi’nde yönetici ve Belde Başkanlığı görevlerinde bulundu. AK Parti’nin kurulmasıyla birlikte, Arnavutköy Kurucu Belde Başkanı olarak görev aldı.
28 Mart 2004 Yerel Seçimlerinde AK Parti’den Arnavutköy Belde Belediye Başkanlığı’na seçildi. 29 Mart 2009’da tekrar seçilerek ilçe olan Arnavutköy’ün ilk Belediye Başkanı oldu. 30 Mart 2014’de yapılan Mahalli İdareler Genel Seçiminde de tekrar Belediye Başkanı seçildi. Son yapılan 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Seçiminde Adalet ve Kalkınma Partisi’nden tekrardan aday olarak seçimi kazandı.
A. Haşim BALTACI, evli ve beş çocuk babasıdır.
Kıymetli Arnavutköylü Hemşehrilerim;
Hepinize en içten duygularımla sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Fatih Sultan Mehmet; şehir, insan ve medeniyet bağlantısındaki ölçüyü: “Asıl marifet bir şehir kurmak, şehir imar etmekle birlikte; o şehirde yaşayanların gönüllerini kazanmak, onları mutlu etmektir” diyerek ifade eder.
AK Parti belediyecilik anlayışı da bu yaklaşım üzerine bina edilmiştir. Halkın ihtiyacı olan hizmet ve yatırımları gerçekleştirerek yaşanabilir şehirler oluşturmak, buralarda yaşayanların duasını ve rızasını kazanmak ana hedef olmuştur.
Bizler de bugüne kadar bu anlayışla hizmet etmeye gayret ettik. İlçe oluşundan bu yana, Arnavutköyün gelişim sürecine hep birlikte şahit olduk. Altyapı, üstyapı, ulaşım, eğitim, sağlık, çevre, enerji, sosyal belediyecilik, şehircilik, kültür ve spor alanlarında yaptığımız yatırımlarla ilçemizi önemli bir noktaya taşıdık.
Gerek Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde hükümetlerimiz tarafından yapılan üst ölçekli yatırımlar, gerekse Büyükşehir ve ilçe belediyemizin hizmet ve yatırımları sayesinde, ‘İstanbul’un Yarını’ haline gelen Arnavutköy’ün, gelecek hedeflere emin ve kararlı yürüyüşünü sürdürmesi gerekiyor. Bunun için gerekli olan birikim ve tecrübe, AK Parti kadrolarında mevcut. Bunca hizmeti sizlerden aldığımız yetkiyle başardık. Çok şükür. Cumhur ittifakının oluşturduğu enerjiyle daha iyisini yapmak için yeniden destek ve duanıza ihtiyacımız var.
Gayret bizden, başarı Allah'tan.
Daha güzel yarınlarda buluşmak ümidiyle Allah’a emanet olun.