1319 sayılı Emlak Vergi Kanununa göre Türkiye sınırları içerisinde bulunan binalar, arsalar ve araziler emlak vergisine tabidir. Emlak Vergisini; taşınmazın maliki, varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yoksa taşınmazı malik gibi tasarruf edenler ödemekle yükümlüdürler. Emlak vergisi ödeyecek kişilerin ilgili belediyelerin emlak tahakkuk servislerine müracaat etmeleri gerekmektedir.
Yeni bir gayrimenkul aldınız, emlak vergi bildirimini yapmak için ne kadar süreniz var?
Yeni bir bina, arsa veya arazi edinilmesi durumunda satın alınan yıl içerisinde ilgili belediyeye emlak vergi bildirimi yapılmalıdır. Ancak tapu tescil tarihi yılın son üç ayında olması durumunda tescil tarihinden itibaren 3 ay içerisinde emlak vergi bildirimi yapılmalıdır. Süresinde beyan vermeyen mükelleflere 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre usulsüzlük ve vergi ziyaı cezaları uygulanır.
Emlak Vergisi bildirimi için hangi belgeler gerekmektedir?
Emlak vergi bildirimi için ilgili belediyeye; tapu fotokopisi, binalar için yapı kullanma izin fotokopisi, taşınmaz sahibinin iletişim bilgileri, vergi numarası veya T.C. kimlik numarası ile müracaat edilmelidir.Tüzel kişiler için ayrıca imza sirküleri ve vergi levhası.
Süresinde emlak vergi bildirimi yapmayan mükellef ceza indirimden nasıl faydalanır?
Belediyenin emlak tahakkuk servisinde Vergi Usul Kanunu’nun 376. Maddesine istinaden hazırlanmış olan matbu dilekçeyi; mükellefin beyan sırasında imzalayarak başvurması halinde ve bir ay içerisinde vergi ve indirimli cezaları ödemesi şartı ile indirimden faydalanabilir.
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi ve gerekli belgeler nelerdir?
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi mükellefin ölüm tarihlerinden itibaren 3 Ay’dır.
Beyan için gerekli belgeler;
Emlak Vergisini indirimli ödeme koşulları var mıdır? Varsa koşulları nelerdir?
Kendisine bakmakla mükellef kimsesi olup on sekiz yaşını doldurmamış olanlar hariç olmak üzere hiçbir geliri olmadığını belgeleyenlerin, gelirleri münhasıran kanunla kurulan sosyal güvenlik kurumlarından aldıkları aylıktan ibaret bulunanların, gazilerin, engellilerin, şehitlerin dul ve yetimlerinin Türkiye sınırları içinde brüt 200 m²’yi geçmeyen tek meskeni olması durumunda emlak vergilerini 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu 8. maddesine göre indirimli olarak ödeyebilmektedirler. İndirimli verginin uygulanabilmesi için mükellefin indirim ile ilgili müracaat formunu doldurmaları gerekmektedir.
Emeklilerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
Hiçbir geliri olmayanların vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
Gazi, Şehit, dul ve yetimlerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
Engellilerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2' yi geçmeyen tek mesken dışında başka meskeni bulunmamalıdır. (Varisli hisseli vb. ikinci bir mesken veya işyerinin olmaması gerekir)
Emlak Vergisi hangi dönemlerde ödenmektedir?
Emlak vergisi yıllık olarak tahakkuk edilip iki eşit taksit halinde ödenir. 1. taksit Mayıs ayı sonuna , 2. taksit Kasım ayı sonuna kadar ödenir. (İsteyen mükellefler vergilerinin tamamını 1. Dönemde ödeyebilirler)
Emlak Vergisi neye göre hesaplanır?
Emlak vergileri; takdir komisyonları tarafından 4 yılda bir tespit edilen ve sonraki yılar için yeniden değerleme oranlarına göre yükseltilen emlak vergisi asgari rayiç değerleri üzerinden hesaplanır. (Binalarda ayrıca bina maliyetleri de hesaba katılır). Emlak vergisi taşınmazın emlak vergi değerinin arsalar için %0,6’sı, araziler için %0,2’si, meskenler için %0,2 ve işyerleri için %0,4’ dür.
Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai Yaptırımı Ne Olur?
Emlak vergisinin zamanında ödemeyen mükellef geciken taksit için her ay 6183 Sayılı Kanun hükmüne göre tespit edilen oranda gecikme zammı ödemek zorundadır. Örneğin bu oran 2006 yılından itibaren aylık gecikme cezası %2,5 olarak belirlenmiştir.
Emlak Devri söz konusu ise ne yapılmalıdır?
Emlak vergi borcu var ise ödenmeli.
Taşınmaz sahibi satışını yapacağı gayrimenkulünün asgari rayiç değer belgesini, belediyenin emlak tahakkuk servisinden alarak Tapu Müdürlüğüne başvuru yapmalıdır. (Devir işlemi bu değer üzerinden yapılmaktadır.)
Satılan daire, işyeri, arsa veya arazinin emlak beyanının satan kişinin üzerinden düşülmesi için ilgili belediyeye bildirmesi gerekmektedir. Emlak satıldığı yıl itibariyle satılan yerin vergisi satan kişiye aittir.
Kişi ölürse varisler ne yapmalıdır?
Ölen kişi bildirimde bulunmamış ise varisler üç ay içerisinde bulundukları takdirde cezai işlem uygulanmaz, ancak ölüm tarihinden üç ay sonra varisler tarafından bildirimde bulunulmaz ise her varis adına ayrı ayrı ceza uygulanır ve takibi vergi ziya, vergi ve gecikme cezası da alınır.
Müteselsil sorumluluk nedir?
Bildirimi verilmemiş bir gayrimenkulün vergiden alıcı ve satıcı müteselsil sorumludur. Kişinin aldığı gayrimenkulün bildirimi satıcı tarafından verilmemiş ise vergi dairesi, alan kişiden geriye dönük vergi ve cezaları alır.
1965 yılında doğan A. Haşim BALTACI, Trabzon’un Çaykara İlçesindendir.
1969 yılından itibaren Arnavutköy’de ikamet etmekte olan A. Haşim BALTACI, ilkokulu Arnavutköy İlkokulu’nda, ortaokul ve lise eğitimini İstanbul İmam Hatip Lisesi’nde tamamladı.
İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümündeki kısmi eğitimin ardından, Yıldız Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yerel Yönetimler Bilim Dalı, Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Programında Yüksek Lisans eğitimini tamamladı.
Askerliğini 1991-92 yılları arasında, önce Ankara Polatlı Topçu Okulunda, ardından Hatay-Kırıkhan Endüstri Meslek Lisesi’nde Yedek Subay öğretmen olarak tamamladı.
Çeşitli konularda kurs ve seminerlere katılan A. Haşim BALTACI, iş hayatında; mühendislik, tekstil, gıda ve iletişim sektörlerinde işletme sahibi ve yönetici olarak çalıştı.
Birçok sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarında aktif olarak yer aldı. Refah Partisi ve Fazilet Partisi’nde yönetici ve Belde Başkanlığı görevlerinde bulundu. AK Parti’nin kurulmasıyla birlikte, Arnavutköy Kurucu Belde Başkanı olarak görev aldı.
28 Mart 2004 Yerel Seçimlerinde AK Parti’den Arnavutköy Belde Belediye Başkanlığı’na seçildi. 29 Mart 2009’da tekrar seçilerek ilçe olan Arnavutköy’ün ilk Belediye Başkanı oldu. 30 Mart 2014’de yapılan Mahalli İdareler Genel Seçiminde de tekrar Belediye Başkanı seçildi. Son yapılan 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Seçiminde Adalet ve Kalkınma Partisi’nden tekrardan aday olarak seçimi kazandı.
A. Haşim BALTACI, evli ve beş çocuk babasıdır.
Kıymetli Arnavutköylü Hemşehrilerim;
Hepinize en içten duygularımla sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Fatih Sultan Mehmet; şehir, insan ve medeniyet bağlantısındaki ölçüyü: “Asıl marifet bir şehir kurmak, şehir imar etmekle birlikte; o şehirde yaşayanların gönüllerini kazanmak, onları mutlu etmektir” diyerek ifade eder.
AK Parti belediyecilik anlayışı da bu yaklaşım üzerine bina edilmiştir. Halkın ihtiyacı olan hizmet ve yatırımları gerçekleştirerek yaşanabilir şehirler oluşturmak, buralarda yaşayanların duasını ve rızasını kazanmak ana hedef olmuştur.
Bizler de bugüne kadar bu anlayışla hizmet etmeye gayret ettik. İlçe oluşundan bu yana, Arnavutköyün gelişim sürecine hep birlikte şahit olduk. Altyapı, üstyapı, ulaşım, eğitim, sağlık, çevre, enerji, sosyal belediyecilik, şehircilik, kültür ve spor alanlarında yaptığımız yatırımlarla ilçemizi önemli bir noktaya taşıdık.
Gerek Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde hükümetlerimiz tarafından yapılan üst ölçekli yatırımlar, gerekse Büyükşehir ve ilçe belediyemizin hizmet ve yatırımları sayesinde, ‘İstanbul’un Yarını’ haline gelen Arnavutköy’ün, gelecek hedeflere emin ve kararlı yürüyüşünü sürdürmesi gerekiyor. Bunun için gerekli olan birikim ve tecrübe, AK Parti kadrolarında mevcut. Bunca hizmeti sizlerden aldığımız yetkiyle başardık. Çok şükür. Cumhur ittifakının oluşturduğu enerjiyle daha iyisini yapmak için yeniden destek ve duanıza ihtiyacımız var.
Gayret bizden, başarı Allah'tan.
Daha güzel yarınlarda buluşmak ümidiyle Allah’a emanet olun.