Arnavutköy Belediyesi

Görev ve Çalışma Yönetmeliği

T.C. ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

GELİRLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

  Amaç

MADDE - 1 (1) Bu yönetmeliğin amacı; Gelirler Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Gelirler Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;

  1. Belediye: Arnavutköy Belediyesini,
  2. Başkan: Arnavutköy Beledi Başkanını,
  3. Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,
  4. Başkan Yardımcısı: Gelirler Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Harcama Birimi: Belediyede ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimi,
  6. Müdürlük: Gelirler Müdürlüğünü,
  7. Müdür: Gelirler Müdürünü,
  8. Şef: Gelirler Müdürlüğünde görevli Şefi
  9. Personel: Gelirler Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personeli ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

Teşkilat

MADDE 5 – (1) Gelirler Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.

  1. Birim içi teşkilat yapıları, bir iç düzenleme ile müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Başkanın onayı ile oluşur ve yürürlüğe girer.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6 – (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:

    1. İlgili mevzuat hükümleri gereğince Belediyenin yetki ve sorumluluk alanındaki vergi, harç, harcamalara katılma payları, ücret, ceza ve diğer gelirlerin yasal süreler içerisinde tarh, tahakkuk ve tahsil işlemlerini yapmak.
    2. Belediyenin tahsilatlarını takip etmek, sınıflandırmak, raporlamak ve bu tahsilatların muhasebe kayıtlarını tutmak.
    3. İlgili kanunlarına göre yasal süreler içinde ödenmeyen alacakları, 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre cebren tahsil etmek.
    4. Belediye "Gelir Bütçesini" ve "Gelir Kesin Hesap Cetvelini" hazırlamak.
    5. Belediyeye ait vergi, harç ve ücret tarifeleri konusunda birimler arası koordinasyon sağlanarak hazırlanan tarife tekliflerini Belediye Meclisine sunmak, kabul edilen tarifeleri yayınlamak, uygulanmasını sağlamak ve denetlemek.
    6. Belediyenin gelirlerine ilişkin analiz ve raporlama çalışmalarını yapmak.
    7. Belediyenin gelirlerinin arttırılmasına yönelik araştırma ve değerlendirme çalışmalarını yürüterek idareye bu konuda önerilerde bulunmak.
    8. Belediyeye bağlı gelir tahakkuk veya tahsilat yetkisine sahip birimlere yönelik olarak danışmanlık ve koordinasyon görevini yerine getirmek.
    9. Müdürlüğümüz ve diğer müdürlüklerin talepleri doğrultusunda, bütçeye gelir kaydedilen fazla ve yersiz tahsilatların ret ve iade işlemlerini gerçekleştirmek.
    10. Müdürlük, kendisine bağlı olan birimlerin mal ve hizmet taleplerini, doğrudan temin ve ihale yoluyla, ilgili mevzuat çerçevesinde yer alan hükümler doğrultusunda karşılamak,
    11. Kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişilikler veya mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen defter, kayıt, bilgi, belge ve raporları sunmak, ilgili mevzuatta belirtilen sürelerde muhafaza etmek, yazışmaları yapmak,
    12. Gelir ile ilgili mevzuatın uygulanmasına yönelik açıklayıcı düzenlemeler hazırlamak, eğitimler vermek veya verdirmek.
    13. Müdürlüğün 5018 sayılı Kanuna göre tüm taşınır işlemlerini yürütmek,
    14. Üst yöneticiler tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 7 – (1) Müdürün görev ve yetkileri şunlardır:

  1. Müdürlüğü temsil etmek,
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak,
  3. Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
  5. Personel arasında görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamak,
  6. Müdürlük de çalışan personelin disiplin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek.
  8. Müdürlüğü bünyesinde şefliklerin iş ve işlemlerini zamanında ve doğru olarak yerine getirmesini gözetmek ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
  9. Müdürlük ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak, üst yöneticilere bilgi vermek
  10. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisine sahip olmak,
  11. Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları gidermek,
  12. Personelin ödüllendirilmesi ve yer değiştirmesi gibi hususlarda, personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına öneride bulunmak,
  13. Personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etmek,
  14. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlük kadrosuna tayin şartlarını haiz olan personelden birini vekalet etmek üzere belirleme ve Başkan Yardımcısının onayına sunmak,
  15. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşmek,
  16. Müdürlük çalışmalarını idarenin stratejik plan ve yıllık performans programı amaç ve hedeflerine göre, mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesini sağlamak, yıllık bütçesini hazırlamak, bunun için gerekli önlemleri almak,
  17. Vezne kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapar,
  18. Üst birimlerce kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek,

 

(2) Müdür görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından üst yöneticilere karşı sorumludur.

Şef

MADDE 8 – (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar. Şefliğin görev tanımı müdürlüğün teklifi, Başkanlık makamının onayı ile belirlenir.

(2) Müdüre karşı sorumludur.

Personel

MADDE 9- (1) Müdürlük emrinde görevli personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.