Arnavutköy Belediyesi

Görev Tanımları

T.C.

ARNAVUTKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI

FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu yönetmelik yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Arnavutköy Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Hukuki dayanak

MADDE 3- (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 (b) ve 18 (m) maddelerine, 5216 Büyükşehir Belediye Kanunu ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer ilgili mer’i mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen,

a) Belediye :                                Arnavutköy Belediyesini,

b) Başkan :                                  Arnavutköy Belediye Başkanını,

c) Başkan Yardımcısı :              İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,

ç) Meclis :                                   Arnavutköy Belediye Meclisini,

d) Encümen :                             Arnavutköy Belediye Encümenini,

e) Müdürlük :                              Fen İşleri Müdürlüğünü,

f) Müdür :                                   Fen İşleri Müdürünü,

g) Şef :                                        Fen İşleri Müdürlüğü Şefini,

ğ) Personel :                              Fen İşleri Müdürlüğü çalışanlarını ifade eder.

h) Yönetmelik :                           Fen İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.

 

Bağlılık

MADDE 5- (1) Müdürlük, belediye başkanına veya görevlendireceği başkan yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş ve Müdürlüğün Görevleri

Kuruluş

MADDE 6- (1) 5747 sayılı yasa ile kurulan Arnavutköy İlçe Belediyesi’nde, Fen İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 05.06.2009 tarih ve 34 sayılı kararıyla kurulmuştur.


Fen İşleri Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

MADDE 7- (1) Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

1) Arnavutköy İlçesinin planlanmış bayındırlık faaliyetlerini uygulamak, yatırım programına uygun şekilde ilçenin ihtiyaçlarına uygun kentsel gelişmenin sağlanmasına yönelik her türlü bayındırlık faaliyetini yerine getirmek,

2) İlgili mevzuat ile Belediyenin görevlerinden sayılan veya Belediye Meclisi tarafından yapımı kararlaştırılan kamuya ait hizmet, sosyal ve kültür amaçlı binaların, kent donatılarının, üstyapı tesislerinin yapım, bakım, onarımları, kapalı ve açık spor alanları, altyapı tesisleri ve mevcut tesislerin yapım, onarım, hizmet ve bunlara ilişkin mal alımları ihalelerine ait her türlü etüd, rapor, yaklaşık maliyet, şartname ve protokolleri hazırlamak, ihalelerini gerçekleştirmek, 4734 ve 4735 sayılı Kamu İhale Kanunu ve yönetmelikleri gereği denetim, muayene, kabul ve diğer komisyonları teşekkül ettirip, bu işlerin tamamlanmasını sağlamak.

3) Yukarıda sözü edilen işlere ait hakediş ve kesin hesaplarını tetkik etmek ve onaylamak, geçici ve kesin kabullerini yapmak,

4) Resmi ve özel kuruluşların veya vatandaşların yol kazı çalışmalarına ilişkin taleplerini değerlendirip, altyapı ruhsatlarını vermek ve bu ruhsatlara göre gerekli kontrolleri sağlamak, 

5) Kamuya ait diğer alt yapı kurum ve kuruluşları ile (BEDAŞ, İGDAŞ, Türk Telekom, İSKİ) yatırımlarda koordinasyon sağlamak ve bu kurumlara çalışmalar sırasında gerekli desteği sağlamak,

6) İmar planlarında mevcut olan ana arter yollardaki problemleri tespit ederek Büyükşehir Belediyesindeki ilgili birimlere iletilmesini sağlamak,

7) İlgili mevzuat gereği belediyenin sorumluluk sınırları içinde kalan alanlarda cadde, sokak, meydan vb. yerlerde alt ve üst yapı ile ham yolların açılmasını sağlamak, kentin imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak, yeniden yapılanma çerçevesinde yollar, alt geçitler, köprüler yapılmasını sağlamak,

8) Belediye sınırları içerisindeki yeni yapılan yolları asfaltlamak, sorumluluğunda bulunan mevcut ve bozulan asfaltların onarılması çalışmalarını sağlamak,

9) Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen taleplere, Müdürlüğün yürütmekte olduğu çalışmalar dâhilinde yardımcı olmak,

10) Kamu bina ve çevre düzenlemesi işlerinin ön etütlerinin avan projelerinin metraj ve keşiflerinin kontrolünü yapıp gerekli düzeltmelerin temin edilmesini sağlamak, 

11) Uygulama çalışmalarına yönelik yenilikleri ve gerekli araştırmaları, ön incelemeler yaptırarak idareye sunmak, maliyet hesapları yaparak onaylanan projelerin hayata geçirilmesini sağlamak,

12) Belediye sınırları içerisinde, belirlenen plan ve program çerçevesinde bordür, tretuar yapım ve bakımını sağlamak,

13) Uhdesinde bulunan her türlü iş makinelerinin sevk ve idare edilmesini sağlamak; yol, altyapı imalat malzemelerini temin etmek; bakım ve depolamalarını yapmak, gerektiğinde kullanmak,

14) İmar mevzuatına göre ruhsat ve eklerine aykırı yapıların ilgili birimler tarafından yasal iş ve işlemleri sonuçlandırıldıktan ve talep-sonuç müdürlüğe intikal ettikten sonra mevzuata aykırı yapıların yıkım işlemlerinde; işçi, makine ve her türlü araç ve gerecin gönderilmesini sağlayarak ilgili birimlerle eşgüdümlü şekilde yıkım faaliyetlerini yapmak, ya da yaptırmak, 

15) Özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine ait binaların ve yapıların çevresinde bulunan tehlikeli duvar ve örgülerin şehir hayatı açısından tehlike arz etmesine rağmen mülk sahipleri tarafından yaptırılmaması durumunda ilgili müdürlük tarafından talep sonuç intikal ettikten sonra Fen İşleri Müdürlüğü’nce söz konusu işlerin gerçekleştirilip ortaya çıkan maliyetlerin mevzuattaki oranlar dahilinde tahakkukunun gerçekleştirilip tebliğinin yapılmasının ardından mali hizmetler müdürlüğüne tahsilatı için sevkini yapmak,

16) Kar, don, sel baskınları ile plan çerçevesinde mücadele etmek; kar ve buzlanmaya karşı kent içi yollar ile sorumluluğu altındaki bağlantı yollarının araç ulaşımına açılmasını sağlamak,

17) Yenilenebilir enerji kaynaklarından (hidroelektrik, rüzgâr, güneş, jeotermal, biokütle, biyogaz, dalga akıntı enerjisi ve gel-git gibi fosil olmayan enerji kaynakları) enerji sağlanacak tesisleri inşa etmek,

18) Arnavutköy’ün şehir aydınlatma kuralları doğrultusunda; İlgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içerisinde olarak, Arnavutköy Belediyesi sorumluluğu altındaki binaların, tarihi eserlerin, dış mekânlarında, meydanlarda, yüksek teknolojik (yenilenebilir enerji veya daha ileri teknoloji ürünleri v.b) çözümleri sunarak aydınlatma altyapısını kurmak,

19) Arnavutköy Belediyesi’nin görev ve yetki kapsamında aydınlatma faaliyetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için ulusal ve uluslararası ilgili kurum ve kuruluşlar ve düzenlenen etkinliklere katılım sağlamak, üye olmak ve koordinasyonu geliştirmek,

20) Konusu ile ilgili belediye gelir ve harcamalarının tahakkuklarını yapmak, Mali Hizmetler ile ilgili birime iletmek,

21) 5 yıllık imar ve yatırım programı çerçevesinde kamulaştırma taleplerini yapmak ve takip etmek,

22) Meclis ve Encümenin, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa uygun olarak müdürlük çalışmaları ile ilgili aldığı kararları uygulamak, konusu ile ilgili olmayan ancak yapılması fayda sağlayacak işlerin yapılabilmesi için, Belediye Meclis ve Encümenine çalışmalar ile ilgili teklif hazırlamak ve onaya sunmak,

23) Müdürlük iş, işlem ve hizmetleri ile ilgili vatandaş taleplerine hızlı ve zamanında cevap verebilmek için gerekli tedbirleri almak,

24) Arnavutköy Kaymakamlığı ve İstanbul Valiliği tarafından takip edilen yatırım izleme raporlarını zamanında hazırlamak ve ilgili Makamlara sunulmasını temin etmek,

25) Belediye meclisince karar verilmesi halinde ilgili kanunlar gereği müdürlüğün görevleri çerçevesinde ilçe sınırları içerisinde ve kardeş belediyeler bünyesindeki tüm kamu binalarına ait bakım, onarımları ve yeni hizmet binaları ile yol ve altyapı işlerini, bütçe imkânları çerçevesinde yapmak,

26) Aylık ve yıllık çalışma raporları, müdürlük çalışmaları ile ilgili sunumları, müdürlüğe ait performans programını, stratejik plan doğrultusunda yıllık bütçe ve yatırım planlarını hazırlamak ve mali disiplini sağlamak,

27) Yapılacak tüm proje ve imalatlarda 5378 Sayılı Engelliler Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre evrensel tasarıma uygun hareket etmek, erişilebilirlik ile ilgili komisyonlarda görev almak ve bu husustaki çalışmaları izleyerek, raporlar hazırlamak ve ilgili mercilere bilgi vermek,

28) Meclis, Encümen, Sayıştay Başkanlığı ve diğer denetlemelerde sorumluluğu altındaki işler ile ilgili istenilen her türlü bilgi ve belgeyi temin etmek ve gerekli yerlere sunmak,

29) Afet ve acil durum koordinasyon çalışmalarına personel, araç ve gereç desteği sağlamak, 

30) Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgileri vermek, yazışmaları yapmak. 

31) Belediyenin ulusal ve uluslararası düzeyde uyguladığı/uygulayacağı tüm kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, vatandaş memnuniyeti ve diğer iyileştirme çalışmalarına yönelik yönetim sistemleri, standartlar ve kabullerin getirdiği/getireceği politikalara uygun olarak iş ve işlemlerini yürütmek,

32) İlgili müdürlüğün talebi doğrultusunda yıkım işlemi müdürlük imkânları ile yapılamayacak durumda olan yapı ve binaları hizmet alımı yöntemi ile yıktırmak,

33) Belediye sınırları içerisinde ve sorumluluk alanında mevzuata aykırı şekilde yapılan hafriyat ve molozların dökümlerine karşı, dökümü yapan gerçek ya da tüzel kişilerin ortaya çıkardığı külfetleri gidermemesi halinde, söz konusu maliyetlerin çevrenin korunmasından sorumlu belediye uhdesindeki müdürlük tarafından ilgili kişi ya da kişilere yansıtılacak şekilde Fen İşleri Müdürlüğü’nce kendi araç, gereç ve imkanları veya alternatif hizmet yöntemlerini kullanarak bertarafını sağlamak, 

34) Mevzuata aykırı dökümün, sorumlularının tespit edilememesi ve söz konusu talep ve sonuç ilgili müdürlüğünden gelmesi halinde; müdürlüğün kendi araç, gereç ve imkânları ile veya alternatif hizmet yöntemleri kullanarak bertarafını sağlamak,

35) Bunlar dışında, mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile başkanlıkça verilen görevleri mevzuat çerçevesinde yapmak ve yürütmek,

36) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile ilçe belediyelerine verilen görev ve yetkilerden kendisini ilgilendiren konuları takip ederek yapmak ve yaptırmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

Teşkilat

MADDE 7- (1) Fen İşleri Müdürlüğü idari teşkilatı müdür, şef ve büro personelinden oluşur. 

(2) Fen İşleri Müdürlüğü; İhale Hazırlık ve Kontrol Bürosu, Yol Bakım ve Onarım Bürosu, Altyapı ve Ruhsat Bürosu, Aydınlatma Bürosu ve İdari İşler Bürosu’ndan müteşekkildir.  

Personelin Unvan ve Nitelikleri

MADDE 8- (1) Fen İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.

a) Fen İşleri Müdürü: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.

b) Şef: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.

c) Personel: Memur, işçi, sözleşmeli ve işlerin nitelik ve niceliğine göre mevzuata uygun şekilde istihdam edilen diğer personeli kapsar.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9- (1) Fen İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.

a) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder,

b) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir,

c) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür,

d) Müdürlüğün sevk idare ve disiplininden sorumludur,

e) Personeli arasında yazılı görev dağılımını yapar,

f) Müdürlüğün tahakkuk amiri, harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiri olup, başarı ve performans değerlendirmesini yapar,

g) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar,

h) Müdürlük bünyesinde görev yapan birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar,

i) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,

j) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir,

k) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verir, tedbirler alır ve uygular,

l) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunur,

m) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisine sahiptir,

n) Disiplin amiri olarak personele, şartlar oluşması halinde mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir,

o) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapar, rastlayacağı aksaklıkları giderir,

p) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili mevzuat çerçevesinde ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunur,

r) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit eder,

s) Birimdeki tüm görevlerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapar,

t) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşir,

u) 5393 sayılı kanunu ve diğer belediye mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.

 

Fen İşleri Müdürlüğü Uhdesindeki Şefliklerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 10- (1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir. Şefin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a) Bürolarda çalışan personelin devamlılığını, düzenini sağlamaya yönelik disiplin ve denetleme süreçlerini yürütmek, 

b) Yazışmaları takip etmek, havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak ve gerekli tenkitleri yerine getirmek,

c) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin Müdüriyet ve Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesini sağlamak,

d) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdüriyet Makamına önerilerde bulunmak, 

e) Kendisine bağlı personeli mevzuat ve üstlerin talimatları doğrultusunda sevk ve idare etmek, 

f) Müdür tarafından verilen diğer görevleri ifa etmek,

g) Evrakların usulüne uygun havale edilmesi, takibinin yapılması ve gerektiğinde ilgiliye bilgi verilmesini sağlamak, 

h) İvedi ve günlü evrakların zamanında yetkili kişi ya da kurumlara ulaşmasını sağlamak,

i) Büronun iş ve işlemlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak, 

j) Evrakların dosyalanarak arşivlenmesi işlemlerini takip etmek,

k) Büro ile üst amirleri arasındaki koordinasyon ve iletişimi sağlamak,

l) Müdürlüğün aylık faaliyetinin hazırlanmasını sağlamak,

m) Yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumludur,

n) Kendine verilen işleri, ilgili mevzuata uygun uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak, 

o) Resmi kurum ve kuruluşlar ile belediyenin müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara müdürden önce paraf ya da imza atmak, 

p) Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler alarak uygulama birliğini sağlamak ve personel arasındaki görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları mevzuat ve üstlerinin çizdiği sınırlara uygun gidermek.

 

İhale Hazırlık ve Kontrol Bürosu:

MADDE 11- (1)  Proje ve İhale Bürosunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

a) Yapım, bakım, onarım ihtiyacı tespit edilen cadde, sokak ve meydanlarda oluşan ihtiyaçlara binaen asfalt, yol, bordür, tretuar ve meydan düzenlemeleri ile ilgili fiyat tespiti yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale işlemleri ve ihale dosyası hazırlamak.

b) İhale işlemleri ile ilgili etütleri yapmak, ihale işlem dosyası hazırlamak, ihale işlemlerini yürütmek, işlerin yönetmelik ve şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek.

c) İşlere ait hak ediş ve kesin hak edişleri düzenlemek.

d) Kat karşılığı veya yap-işlet-devret metodu ile yaptırılan işlerin ihale hazırlık kısmında gerekli teknik desteği vermek, ihale sözleşmeye bağlandıktan sonra inşaat işlerinin kontrolörlüğünü yapmak, bunlarla ilgili bütün işlemleri yerine getirmek.

e) Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 75’inci maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak veya yaptırmak.

f) İlçedeki okul binalarının ve mabetlerin inşaatı, bakım ve onarımı, spor sahalarının yapılması, tuvaletlerin, bahçe duvarı ve korkuluklar ile elektrik ve aydınlatma tamiratları, iç-dış boyalarının ve çatı onarımının vb. yapılmasını sağlamak.

g) Kentte kreş, sağlık ocağı, huzur evi, aile danışma merkezleri, kültür ve sanat merkezleri, belediye hizmet binaları, sokak çocukları evleri, hayvan hastanesi ve muhtarlık binalarının ve başkanlık tarafından karar verilen diğer yapıların yapımı, tadilat ve onarımını yapmak veya yaptırmak.

h) İlgili müdürlüklerin talepleri doğrultusunda 3194 sayılı yasa kapsamında tehlike arz etmesi durumunda bina, arsa vb. yapıların çevresini korumaya almak.

i) Spor sahalarının projelerine uygun yapılmasını sağlamak,

j) İlçedeki tarihi mezar ve türbelerin etrafını çevirmek ve çevre düzenlemesi yapmak.

 

Yol Bakım ve Onarım Bürosunun Görevleri

MADDE 12- (1) Yol Bakım ve Onarım Bürosunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a) Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,

b) Belediye sınırları içerisinde yürürlükteki imar planlarına uygun olarak yeni yolların yapılması ve mevcut yolların onarılmasını sağlamak.

c) Her zaman ve her şartta belediyenin sorumluluğu altında bulunan trafik yollarının gerekli altyapı desteğini sağlayarak araçların ulaşımına açık tutulmasını ve bu hizmet için ihtiyaç duyulan malzemelerin zamanında temin edilerek kullanıcılara verilmesini sağlamak.

d) Gerekli yerlere istinat duvarı ve merdivenli yol yapılmasını sağlamak.

e) Yaya ve araç trafiği ulaşımının rahatlıkla sağlanması için köprü, kavşak, alt-üst geçit yapımı ve yayalaştırma uygulamaları yapmak.

f) Belediye sınırları içerisinde usulünce oluşan inşaat atıkları ve molozların ilgili kişi ya da kurumlar tarafından talep edilmesi halinde ücreti mukabilinde tasfiyesini sağlamak,

g) Belediye sınırları içerisinde kaçak dökülen hafriyat ve molozların, döküm yerlerine naklinin yapılmasını sağlamak.

h) Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,

i) Yapılan işler ve kullanılan malzemeyi miktar, ebat, hacim vs. günlük olarak ayrıntılı olarak raporlamak ve belli periyotlar ile Müdürlüğe bildirmek,

j) Görev ile alakalı malzemelerin depolarda tükenmeden önce temini için gerekli önlemleri almak ve gereğince kullanmak,

k) Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun şekilde yapımını sağlamak,

l) Bordür, tretuar yapım, bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

m) İstimlâk edilmesi gereken gayrimenkullerin istimlâki ile ilgili olarak yetkili müdürlükle işbirliği içerisinde gerekli çalışmaların neticelendirilmesini sağlamak.

n) İlçe sınırları içerisinde, yağmur suyu kanallarının ve ızgaralarının projelendirilip yapılması, mevcut ızgaraların ve kanalların temizlenmesini sağlamak. 

o) Gerekli durumlarda parsel bacası, rabıt bağlantısı ve kanal yapmak.

p) Diğer birimlere başkanlık, başkan yardımcılığı veya müdürlük oluru ile gerekli araç, gereç ve insan kaynağı desteği sağlamak,

r) İlgili müdürlüğün talebi halinde kaçak veya ruhsata aykırı yapıların yıkım işlemlerini gerçekleştirmek için gerekli personel, makine ve her türlü araç ve gerecin yıkımı gerçekleştiren müdürlüğün emrine vermek,

s) Karlanma ve buzlanmaya karşı gerekli önlemleri almak, araçların sorunsuz ulaşımı için tuzlama ve kar küreme çalışmalarını yürütmek,

t) Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesine ve tesviyelerin yapılmasına, mevcut yolların imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak, 

u) Belediye sınırları içerisinde yeni yapılan yolları asfaltlamak, sorumluluğunda bulunan mevcut ve bozulan asfaltların onarımlarını yapmak.

 

Altyapı ve Ruhsat Bürosunun Görevleri                                             

MADDE 13 – Altyapı ve Ruhsat Bürosunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a) Altyapı kurumlarının çalışmaları için ruhsat tanzim etmek, vatandaşlara ait kazıları incelemek, bunlara ruhsat vermek, kontrol ve kabulünü yapmak, altyapı kurumları ve vatandaşlarca yapılacak kazılarda, kazıların süresinde bitirilmesi ve her türlü emniyet tedbirlerinin alınmasını sağlamak,

b) Altyapı kurumlarının yatırımlarını AYKOME kararlarına uygun yapılmasını sağlamak, denetlemek, eksikliklerini gidermek, gerekiyorsa cezai işlem uygulamak.

c) Altyapı çalışmalarının bitimine müteakip kontrol ve kabulünü yapmak veya eksiklikleri tespit etmek,

d) İlçeye hizmet veren diğer altyapı kurumlarına (Büyükşehir Belediyesi, İSKİ, BEDAŞ, TELEKOM, İGDAŞ, vb) ilişkin eksiklikleri tespit etmek, eksikliklerin giderilmesi için ilgili kurum ve kuruluşlar ile yazışma ve görüşme yapmak,

e) Altyapı kurumlarının Arnavutköy’e yapacağı yatırım ve düzenlemelerde aynı mekânların tekrar tekrar kazılmaması için koordinasyonu sağlamak ve bu yatırım ve düzenlemeleri planlamak,

f) Eksiklikler ilgili altyapı kurumlarınca giderilmediği takdirde bu eksiklikleri alternatif hizmet yöntemleri ile gidermek ve masraflara ilişkin ilgili kurum veya kuruluşlara cezai işlem tesis etmek,

g) Taraflarca altyapı çalışmaları ve ruhsatlarına ilişkin tebliğ edilen yazılı ve/veya sözlü müracaatları incelemek ve sonuçlandırmak,

h) Altyapı kazıları ile alakalı ilgili sisteme veri girişlerini yapmak,

i) Büro faaliyetlerini etkili yöntemler ile tutarak; periyodik olarak müdürlüğe bilgi ve rapor sunmak. 

 

Aydınlatma Bürosu

MADDE 14- (1) Aydınlatma Bürosu’nun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a) Arnavutköy Belediyesi’nin ve Arnavutköy’e hizmet veren kamu kurum ve kuruluşlarının aydınlatma hususunda kaynaklarını etkin ve verimli kullanmasına yönelik gerekli önlem ve tedbirleri almak,

b) Arnavutköy İlçesi sınırları içerisinde ortak kullanım alanları başta olmak üzere yeni yapılan altyapı yatırımları ile tesis, bina ve yapıların aydınlatılmasına yönelik belirlenmiş strateji ve hedeflere uygun faaliyet ve projeleri planlamak,

c) Arnavutköy’ün şehir aydınlatma kuralları doğrultusunda; ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içerisinde olarak, Arnavutköy’ün sorumluluğu altındaki binaların, tarihi eserlerin, dış mekânlarında, park ve meydanlarda, yüksek teknolojik çözümleri sunarak, aydınlatılmalarını sağlamak,

d) Aydınlatma süreçlerine ilişkin ihtiyaç duyulacak teknik, idari, fiziki kaynakların teminini sağlamak ve ihtiyaç oranında kullanmak,

e) Aydınlatma hizmetlerine ilişkin ihtiyaç halinde alternatif hizmet yöntemlerini de kullanmak kaidesiyle gerekli ve yeterli çözümleri geliştirmek,

f) Arnavutköy Belediyesi’nin görev ve yetki kapsamında enerji ve aydınlatma faaliyetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların etkinliklerine katılım sağlamak, üye olmak ve koordinasyonu geliştirmek,

g) Aydınlatmaya ilişkin kente hizmet veren diğer kurum ve kuruluşlar ile gerekli işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

h) Aydınlatma hizmetlerine ilişkin tüm taraflardan gelen talep, şikayet ve önerileri süresi içinde cevaplandırmak ve ilgili talep, şikayet ve önerilerin çözümüne yönelik gerekli tedbirleri almak,

i) Büro faaliyetlerini etkin yöntemler ile tutarak, periyodik olarak müdürlüğe bilgi ve raporları sunmak,

    

İdari İşler Bürosu

MADDE- 15 (1)  İdari İşler Bürosu’nun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a) Müdürlüğe gelen her türlü evrakı yazılı ve bilgisayar ortamında kayda almak,

b) Müdürlükçe havalesi yapılan evrakı ilgili personele tebliğ etmek, sonuçlanan evrakı kayıttan düşmek,

c) Evrakların takibini yapmak, süresi içerisinde cevaplanmayan evrakların süresi içinde cevaplandırılmasına yönelik önlemleri almak,

d) Evrakları tarihine göre arşivlemek,

e) Müdürlüğün talimatları doğrultusunda stratejik plan ve performans programını hazırlamak.

f) 5018 sayılı yasaya uygun Müdürlüğün yıllık bütçesi ve faaliyet raporlarını tanzim etmek, 

g) İhale dosyaları ve evraklarını düzgün bir şekilde tarihine göre arşivlemek,

h) Yazışmalar için dosyalarda yazılı ve bilgisayar ortamında dizi pusulası tutmak,

i) Dosya ve evrak arşivini yazılı ve bilgisayar ortamında kayıt etmek, düzgün bir şekilde arşivlemek,

j) Personelin özlük işlemlerini takip etmek izin ve rapor durumunu kaydederek İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’ne bildirmek,

k) Alakalı iş ve işlemlere ilişkin yazışmaları yapmak; farklı taraflardan gelen görüş, öneri ve şikayetlere yönelik süresi içinde cevapları vermek,

l) İşçilerin puantajlarını tutmak.


Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 16- (1) (1) Müdürlüğün görev alanına giren işler; müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelik, yeterlik, verimlilik, performans, başarı seviyeleri vb. yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.

(2) Müdürlük emrinde görevli personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Bu kapsamda personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:  

a) Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum ve davranış sergiler,

b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,

c) Kendisine tevdi edilen işleri gecikmeksizin ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,

d) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar,

e) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,

f) Başkanlığın mevcut organizasyon şeması gereği bulunduğu pozisyon için öngörülen vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,

g) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirir,

h) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,

i) Gerektiği ve görev verildiği durumlarda, ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar,

j) Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,

k) Faaliyeti ile ilgili amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz olarak hazırlar ve sunar,

l) Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler,

m) Verilen iş ve işlemleri direktife uygun olarak öngörülen bütçe sınırları içerisinde ifa eder,

n) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, gerektiğinde raporlanmasını sağlar,

o) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı titizlikle tutar, usulüne uygun olarak muhafaza eder,

p) Kullandığı araç, gereç, malzeme konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol edip ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir,

r) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,

s) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet bilgi notu veya rapor hazırlar ve üstlerinin bilgi ve takdirine sunar, 

t) Müdürlük faaliyetleri ve organizasyonlarına ait davetiyeler, el ilanları, afişler, broşürler ve kültürel yayınları, yapılan dağıtım planlamaları doğrultusunda ilgili yerlere ulaştırır,         

u) Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon


Hizmetlerin İcrası

MADDE 17-  (1) Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.

a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek gereği için ilgililerine verilir.

b) Görevin planlanması: Fen İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, müdür ve büro sorumlusu tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

c) Görevin icrası: Fen İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.


İşbirliği ve koordinasyon

MADDE 18- (1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon;

a) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon müdür tarafından sağlanır,

b) Fen İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre verilir.

c) Müdür dosyadaki evrakları işin içerik ve niteliğine göre ilgilisine havale eder ve şefe bildirir. 

d) Şeflikte görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.

(2) Diğer kuruluşlarla yazışmalar sorumlu personel, şef ve müdürün parafı ile Belediye Başkanı veya ilgili Başkan yardımcısının imzası üzerinden yürütülür. 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Denetim, Özlük ve Disiplin İşlemleri

Müdürlük İçi Denetim 

MADDE 19- (1) Müdürlük denetimi gerek görüldüğünde müdür tarafından da yapılır.

a) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

b) Fen İşleri Müdürü, Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.

Personel Özlük Dosyaları

MADDE 20- (1) Personelin liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, görevde yükselmesinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde özlük dosyaları başlıca dayanaktır. Müdürlük hizmetlerinde diğer kadrolarda görev yapan personel için de özlük dosyaları başlıca dayanaktır. 

Disiplin Cezaları

MADDE 21- (1) Fen İşleri Müdürlüğü çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar 

MADDE 22- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki mevzuat çerçevesinde hareket edilir.

Yürürlük

MADDE 23- (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabulü ve kesinleşmesi ile birlikte yürürlüğe girer.

(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, Arnavutköy Belediye Meclisinin 06.01.2011 tarih ve 51 sayılı kararı ile kabul edilen “Arnavutköy Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğünün Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 24- (1) Bu yönetmelik hükümleri, Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

 

 

Merhaba.
Ben Dijital Asistanınız Arbey Size Nasıl Yardımcı Olabilirim ?