TÜKETİCİNİN HAKEM HEYETLERE BAŞVURU ŞARTLARI VE KOŞULLARI

BANKALARLA İLGİLİ BAŞVURULAR

Bankalardan alınan kredilerin dosya masraflarının geri iadesi için yapılması gerekenler,

Dosya masrafını gösteren dekont veya hesap dokümanı, ile kredi kullanan şahsın bireysel veya vekilinin müracaatı yeterlidir. Vekil başvurularında baro pulu yapıştırılmış vekaletname sureti, vekil çalışanı başvurularında baro pullu vekaletname sureti ve muvafakatname yetki belgesi örneği ile yapılacaktır.

GARANTİLİ MALLARDA ŞİKAYET SEBEPLERİ

Tüketiciye aldığı ürünün teslim edildiği tarihinden itibaren, ( belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla ) iki defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,

  • Tamir için gereken azami sürecinin aşılması,
  • Yetkili servisin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının bildirilmesi durumunda,
  • Tüketici ürünün satın alındığı yerden, değişim veya para iadesi isteme hakkına sahiptir.
  • Bu durumu ürünün satın alındığı yer kabul etmez ise Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunması gerekmektedir.

BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER

  • Durumu anlatan ve hakem heyetine hitaben yazılacak dilekçe
  • Ürünün garanti belgesi
  • Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
  • Ürünün yetkili servise götürüldüğünde dair servis fişleri
  • Yukarıda yazılı belgelerin 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurmaları gerekmektedir.

NOT: Eksik belge ve doküman ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI

  • Ürün/hizmet bedeli 2.320,00 TL kadar olanlar öncelikle ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,
  • Ürün/hizmet bedeli 2,320,00 TL ile 3.480,00 TL arası başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.
  • Ürün/hizmet bedeli 3.480,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.

SATIN ALINANAN MAL VEYA HİZMET İLE ÖDENEN BEDEL ARASINDAKİ UYUŞMAZLIK VEYA TARAFLARIN BORÇLARINI YERİNE GETİRMESİ DURUMUNDA ALACAK VERECEKLER BORÇLAR KANUNUN 96 VE 108. MADDESİNE GÖRE SAVCILIKLAR TARAFINDAN İŞLEM YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.

Netice: Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları, İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunulan tarihten itibaren 65 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.

  • Eğer ürününüzün bilirkişi ye gönderilir. Gelen rapora göre karar neticelenir.
  • Verilen kararlar ürünün satın alındığı firmaya ve şikayetçiye posta yoluyla gönderilir.
  • Verilen karara, taraflara tebliğ tarihi itibarı ile 15 gün içerisinde, Tüketici Mahkemesine itiraz edilebilir.

GARANTİ KAPSAMINDA OLMAYAN ÜRÜNLER İÇİN (elbise, ayakkabı, vs.)

Alınan ürünün kusurlu veya özürlü olduğu taktirde 30 gün içerisinde, ayıbı satıcıya yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı bu durumları yerine getirmez ise;

Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunabilir.

Ancak alınan ürünün tüketici tarafından satın alındıktan birkaç gün sonra beğenilmesi durumunda satıcı firmaya gidip ürünün geri iadesini talep etmesi Tüketici Kanunu kapsamında bulunmamaktadır.

Satın alınan ürünün kusurlu ve özürlü olması gerekmektedir.

BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER

  • Durumu anlatan ve Hakem Heyetine hitaben yazılacak dilekçe
  • Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
  • Firmaya yazılı başvurulduğu kanıtlar belge (ihtarname vs.)
  • Yukarıda yazılı belgeler 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurulmaları gerekmektedir.

BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI

  • Ürün/hizmet bedeli 2.320,00 TL kadar olanlar öncelikle ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,
  • Ürün/hizmet bedeli 2.320,00 TL ile 3.480,00 TL arası başvurular Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvuruda bulunulabilirler.
  • Ürün/hizmet bedeli 3.480,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.

NETİCE: Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları, İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunan tarihten itibaren 6 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.

  • Eğer ürününüzü bilirkişi görmesi gerekirse tarafınıza verilecek yazı ile bilirkişiye yönlendirilir. Gelen rapora göre karar neticelenir.
  • Verilen kararlar hem tüketicinin adresine hem de ürünün satın alındığı firma adresine posta yoluyla gönderilir.
  • Verilen karara, taraflara tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesinde itiraz edilebilir.

MESAFELİ SÖZLEŞME İLE YAPILAN SATIŞLARDA YAPILMASI GEREKENLER

( KAPIDAN SATIŞ. TV-RADYO KANALI İLE YAPILAN ŞARTLAR, İNTERNET VE TELEFON İLE YAPILAN SATIŞLAR )

  • Mesafeli satışlarda Tüketici hiçbir sebep ve bahane göstermeden (14) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.
  • Mesafeli satış yapıldığı itibaren 14 gün içerinde satın alınan firmaya cayma ihtarnamesi posta yoluyla çekildikten sonra 20 gün içerisinde firma satılan malı teslim almak zorundadır.
  • Çekilen cayma ihtarnamesinin örneğini ve posta taahhüt kartını mutlaka elinizde bulundurunuz ve firma satın alınan ürünü geri almaya geldiğinde bu cayma ihtarnamesini gösteriniz.

 

DİLEKÇE ÖRNEKLERİ

Güncelleme Tarihi : 13.10.2016